24.9.08

Mijn foto

De opdracht is om foto's te maken voor Rotterdam sprookjesstad.
Een sprookje wat niet in de Efteling voorkomt, of van Disney is.
Mijn keus is dus Piggelmee. Verhalen van Piggelmee heb ik als klein meisje vaak gehoort, en ik heb er ook erg van genoten.
Het verhaal gaat over een man en een vrouw die niks hebben, maar horen dat er een tovervisje is, aan wie ze hun wensen kunnen vragen. De man moet door blijven wensen van zijn vrouw, want die blijft ontevreden en wil steeds meer. Door die verhaallijn had ik als foto idee om een en dezelfde jongen, telkens te fotograferen. telkens met dezelfde blik. Zijn kleding en de achtergrond veranderen wel telkens. Hij zwoegt telkens weer om zijn vrouw tevreden te maken, maar zij blijft ongelukkig.
Zij staat op de foto die hij in zijn hand houd. Telkens meer ontevreden.

Geen opmerkingen: