8.1.10

alles op een rijtje

oke,

ik wil afstuderen met portretten van mijn opa's en oma's. vier personen waar ik ontzettend trots op ben en graag zou willen fotograferen. Ik wil niet zomaar portretfoto's, ik wil laten zien wie ze zijn, hun persoonlijkheid laten zien.
ik wil ze bij hun thuis fotograferen, dat is in barendrecht en ridderkerk.
ik wil ze analoog, fotograferen.
naast de foto's wil ik dat ze een brief schrijven,
een brief gericht naar de bekijker van de foto.
een brief over wie ze zijn, waar ze vandaan komen, wat ze vroeger als beroep hebben gehad, waar ze waren in de oorlog, waar ze trots op zijn enzovoorts.

de foto's wil ik heel puur houden, met weinig kleren, opa's zonder hemd, niks te verbergen, alles te zien.
ik wil laten zien wat het leven doet met je lichaam en hoe prachtig mooi dat is.

daarnaast wil ik stukjes filmen, kleine details. wiebelende tenen, theedrinkende handen, rimpelige voorhoofden. en dat met de 8mm camera.

en misschien, daar heb ik het vandaag met michiel over gehad, is het mooi om kleine stukjes geluid op te nemen, misschien korte verhaaltjes.



voor de huisstijl ben ik een stuk verder gekomen, mijn proefjes van het 'marmeren' zijn verassend goed gelukt.

1 opmerking:

stickzooi zei

Hee Fem,

ik heb stiekem even je blog doorgelezen; je ideeën die je hier hebt opgeschreven vind ik erg mooi klinken. heb jammergenoeg niet de tijd gehad om je film en brieven te bekijken, maar ik vind het concept prachtig! heel veel succes met alles, en leuk dat we elkaar nog even gezien hebben op de expositie... kus! daisy