21.1.10

ontwerp foto's

als ik naar  mijn naar mijn opa en oma toe ga, wil ik eigenlijk al weten hoe ik hen op de foto wil, of hoe ik hen wil laten overkomen. ik heb gisteren per persoon eigenschappen van hun opgeschreven zoals ik die beleef, en door die eigenschappen hoe ik ze op de foto wil zetten.

oma blom
-rustig
-zorgzaam
-voorzichtig
-bang
foto: een portret tot aan de schouders, hoofd recht naar de camera, ogen zijn gesloten. gezicht kijkt vrolijk noch verdrietig.

opa blom
-spraakzaam maar toch op de achtergrond
-heftige emoties
-veel positieve herinneringen aan vroeger
-regelmaat
foto: tot zijn middel op de foto, bretels om, haar een beetje in de war, ogen kijken recht in de camera, mond een beetje open.

oma van rossen
-voorzichtig
-medelevend
-slim
-zorgzaam
-bezorgd
-gevoelig
foto: lippenstift op, ogen een beetje samengeknepen, recht in de camera.

opa van rossen
-rustig
-beheerst
-diplomatiek
-conservatief
foto: recht in de camera, bruine ogen open, strak in de camera kijkend, vriendelijke blik.

het zit natuurlijk altijd beter in m'n hoofd dan dat ik het uit kan tikken/schrijven, maar ik ben wel blij dat ik alles zo op een rijtje heb. nu kan ik makkelijker mijn ideeen ontwikkelen.

naast de portretten wil ik een boek maken met sfeerfoto's.ik wil alles wat hun typeert, in hun beiden huizen fotograferen.


Geen opmerkingen: